Tänä vuonna KHL All-Star –ottelu saa lisämausteen älykiekosta. Täysin automaattinen Wisehockey -järjestelmä on asennettuna TatNeft Arenalle The Week of Hockey Stars –tapahtuman loppuhuipennusta varten. KHL aikoo hyödyntää reaaliaikaista visuaalista dataa tapahtuman aikana sekä areenalla että TV-lähetyksissä. Wisehockey ottaa KHL:n myötä askeleen kohti kansainvälistymistä.

Jääkiekkoliiga KHL:n tähdistöottelussa hyödynnetään suomalaista älykiekkojärjestelmää. Tamperelaisen Bitwise Oy:n kehittämä Wisehockey on mukana 20. tammikuuta pelattavassa All-Star –ottelussa sekä SuperSkills -taitokilpailussa Kazanissa. Älykiekko on linjassa KHL:n pitkän tähtäimen strategian kanssa: tavoitteena on tarjota faneille uusia elämyksiä sekä mahdollistaa datan hyödyntäminen niin seuroille kuin yhteistyökumppaneille.

“Reaaliaikainen urheiluanalytiikka on kuuma puheenaihe kansainvälisillä areenoilla, mutta täysin onnistuneita ratkaisuja ei ole jääkiekkokaukaloissa tähän mennessä nähty. Olemme ylpeitä, että voimme tarjota ennennäkemättömiä digitaalisia palveluita suurten lajien ammattilaissarjoihin, kuten jääkiekkoon. Meille KHL on tärkeä askel kohti kansainvälisiä markkinoita”, kertoo Bitwisen myyntijohtaja Miska Kuusisto.

Wisehockey on ollut kaudella 2018 – 2019 käytössä myös Liigassa. Liiga panostaa vahvasti teknologiaan, ja jo neljään Liiga-halliin asennetun älykiekkojärjestelmän tuottamaa dataa on hyödynnetty kuluvan kauden aikana esimerkiksi Telian lähetyksissä ja sosiaalisessa mediassa. Viihdepalveluiden lisäksi järjestelmä tarjoaa kaikille Liiga-joukkueille uuden työkalun valmennuksen tueksi.

Lue koko tiedote täältä.